Followers

Tuesday, May 18, 2010

~NEW EXPERIENCE~


Sebenarnya ni saja2 nak kongsi dgn kawan2 je.....pasai CLOTH DIAPER...kalo ikutkan CD ni sampai minggu lepas lg..tp kami nk bercuti itu yg x try lagi...coz CD ni memula beli kena prewash dulu....jd hr minggu baru2 ni ibu buat semua tu.Jd ptg smlm lepas ira mandi manda ibu pakai kan CD ni...ibu ni duk pikir2 lepas ira uk'uk' baru nak try pakai kan....itu yg ptg pakaikan coz pg tu ira dah siap kan projek nya itu..haha.ibu takut dia uk'uk' dlm tu coz ibu lom bli nappy liner,maklum lah ibu ni malas nak menyental2 ni & ni pon ibu br beli 2set CD..nak try2 dlu lah kekonon ni...nak tau try aper??nak try kerajinan ibu...kah3......utk jimat kan CD tu..ibu guna kan insert tu kat luar...x masukkan dlm poket CD tu...kalo kencing x kena lah CD..leh jimat CD yg ada 2pcs je ni...haha
Tapi sangkaan ibu meleset....huhu ira uk'uk' jugak smlm.....uwwaaa...mmg kenalah CD nya..yg insert nya toksah ckplah....huhu sib baik senang ilang segala2 yg melekat dgn jirusan je...haha lega ibu
tapi tgh mlm nak tido ibu pakai kan ira dyper dulu lah setakat ni coz CD x mencukupi lagi.maklumlah ira pepagi bgn kul 10..11pg..genti kena guna double inserts tu...nanti kena tunggu abah belikan lagi baru kita pakai sepenuhnya ye ira ...haha...buat masa skrg kita guna siang&mlm belom tido je yer ira...
Pagi td basuh cd&insert yg kena uk'uk' tu....tghr tu dah kering...jd senang hr ni boleh guna lagi..

 
Ira with pink CD....
 So far ok lah pakai ni...x meletihkan pon....masuk mesin je..boleh lah nanti abah jimat beli dypers ira...bajet yg selama ni beli dypers ira abah boleh kasik ibu.....kah3....

Saturday, May 15, 2010

~Cara-cara mendapatkan beribu-ribu trafik dalam satu entry sahaja~



Hari ni aku tak keluar berjalan kemana2 lagi setakat ni....semalam baru pulang dari bercuti di KK..jadi hari ni untuk hilang kan keboringan...aku jalan2 lah ke blog kekawan.....terjumpalah entry seperti ini...memula jumpa di blog ainey-mifzal....tp susah xleh nak copy paste je...coz aku malas taip pepanjang....jadi aku ambik dari ZURA jd apa salahnya aku mencoba kan....hehe jom follow me....

Rasanya ramai dah tahu cara ni, tapi bagi yg xtahu, bolehlah acu cuba try test... :D

1. Tulis posting artikel seperti posting saya ini, atau copy-paste artikel ini. Kemudian beri tajuk yg menarik.
2. Anda hanya cuma meletakkan Link URL di bawah ini untuk artikel yang anda tuliskan dalam blog / web anda.

1. Bisnis di Internet

2. Blogging-Surfer

3. Tintalughahwi

4. Igauan

5. Ad-dai’

6. kakngah

7. http://www.zilhan.com/

8. LYAfrina

9. download mp3 percuma

10. bℓog buðak χ-nakaℓ ♂

11. Cara hidup baru abad 21

12. Lompat TiKam: Sumber informasi hiburan anda

13. Keluarga Mifzal Arsyad

14. Fazilzurakil


PERATURAN
1. Sebelum anda meletakkan web-web di atas di komuniti Link URL ke posting web / blog anda,
sila hapuskan link nombor 1.Selepas itu pindahkan Link no.2 menjadi no.1, yang No.3 jadi No.2, yang No.4 jadi No.3 dan seterusnya. Setelah itu masukkan link anda di urutan bawah (No.15).

2. Ingat! Jangan Ubah urutan daftar link itu.Jika setiap blogger mengikuti formula tersebut, maka bakal menghasilkan backlink seperti berikut:

Bila posisi anda pada no.15, jumlah backlink = 1
Posisi no.14, Jumlah backlink = 5
Posisi no.13, Jumlah backlink = 25
Posisi no.12, Jumlah backlink = 125
Posisi no.11, Jumlah backlink = 625
Posisi no.10, Jumlah backlink = 3,125
Posisi no.9, Jumlah backlink = 15,625
Posisi no.8, Jumlah backlink = 78,125
Posisi no.7, Jumlah backlink = 390,625
Posisi no.6, Jumlah backlink = 1,953,125
Posisi no.5, Jumlah backlink = 9,765,625
Posisi no.4, Jumlah backlink = 48,828,125
Posisi no.3, Jumlah backlink = 244,140,625
Posisi no.2, Jumlah backlink = 1,220,703,125
Posisi no.1, Jumlah backlink = 6,103,515,625

Bayangkan jika ini boleh berjalan dengan sempurna maka anda akan mendapatkan backlink maksimum 6,103,515,625 dari berbagai blog yang anda tidak akan pernah membayangkan sebelumnya.


Jika ada pengunjung ke blog anda dari Link List yang disebutkan di atas maka anda akan secara automatik mendapatkan lalu lintas ke web / blog anda juga.

Ingat! Aturan permainan,link blog anda harus mulai dari urutan (No.15), sehingga hasil anda dapat Maksimum backlink.

Jangan salahkan saya jika anda tidak mengikuti formula ini dengan betul dan link anda tiba-tiba berada di urutan No.1 dan menghilang di daftar link. Jadi mulai urutan adalah di bahagian bawah (No.15).

ok....apalagi....jom try....

Friday, May 14, 2010

~..@ Sandakan Sudah...~

Alhamdulillah....di Sandakan sudah kami......dalam jam 8mlm kami sampai dari KK....tp on the way tu mmg byk benti2....seronok anak2 ibu naik bas ramai2....ada org melayan dorang pulak tu.....
Selesai sudah percutian kami membawa student2 abah buat lawatan di KK selama 3hari 2 malam....nanti2 lah ibu masukkan gambar..tmpt2 yg kami lawati...tp sbnrnya x byk pon tempat yg di lawat....haha
Gambar2 pon belum di masukkan lagi....haa...ada satu cerita lagilah....masa on the way pulang td....ibu dpt sms yg mengezutkan pon ada...berdebar pon ada....gembira pon ada....sedih pon ada...macam2 lah semua bercampor.....huhu salah2 nanti kami kena naik KK lagi....tp nantilah ibu coba2 lah dulu adjust lah yg mana boleh&mampu supaya x perlu naik ke KK lagi....coz ada masalah sikit...Doa2kan lah yer semoga semuanya berjalan lancar segala urusan kami ni....Bila dah settle nanti,ibu ceritakan yer.....ok....babai...

Tuesday, May 11, 2010

~arrgghhhh.....tolong~

Nilah hari ni...rasa cam boring pon ada...tak tau nak buat apa...sedang kan banyak keje yg perlu diselesaikan...huhu tp dtg mood malas....haha nilah kalo duk mengadap sang FB...huhu...mmg x produktif langsung aku hr ni...esok nak pi KK...tp lom settle sepenuh nya lagi packing baju2 semua....xper lah sempat lg malam ni...hehe coz pegi pon kejap je bkn lama...x perlu bawak banyak....
Hari ni alhamdulillah karen ok..cam kelmarin 3jam wei....dr jam 9pg sampai 12tghr....fuhhh...tension gilerrrr...dah lah aku pose semalam...sabar jelah kan....nilah kalo duk nature city....huhu...sib baik kelmarin baby xder...baby ambik cuti..hehe ..ni lama lah baby x dtg....sampai habis cuti skolah kot...coz makcik2 baby ada dtg sini....jadi ramai lah dayang2 keliling baby...hehe sonok lah baby...itu yg makin boring lak ibu ni...xleh dgr baby menjerit...hihi...ira keje nya tido2 jer...baju yg nak di jahit manik..ikutkan ada 1psng blouse...tp blom start jahit lagi...coz tuan empunya pon nak bln depan...jd skrg ni duk cari2 ilham design yg terbaek dululah...baru nak start jahit......ok lah..nak sambung fb lagi..ngeh3...

Monday, May 10, 2010

~Weekend~

ermmm....cuti2 weekend ni...kami berjalan hari sabtu je...coz ahad abah pi meluangkan masa nya dgn laut dan ikan...huhu kami cam biasa duk umah diam2....
Hari sabtu kuar2 pi makan nasi beriyani..pas2 kuar pi GIANT...x ke pasar pon...coz minggu ni pon kami nak pi jenjalan...ikut abah bawak student dia pi buat lawatan....angkut kami anak branak...wani,camner sekolah??ponteng sekolah...huhuhu...
 
My new look....hehe kelmarin ira masuk 9bulan....huhu nakal nya makin menjadi.memanjat xleh tinggal,pas2 da terlebih berani try jalan sensorang x pegang apa2 + mlm2 pun susah bangat mau tido...ni gambar masa hari sabtu pi makan nasi beriyani.....rambut saya dah pnjg...jd inilah pesen rambut terbaru saya...ibu saya buat....hahaha..canteq tak?

Tengok tu cowboy sesat....
Sorang lagi sesat
Inilah bapak&anak cowboy sesat...huhu..ni abahlah pi beli topi cowboy nak bawak pi mancing..katanya takot panas....biasa lah kalo bapak ada, anak teruna pon kena ada jugak...2org cowboy ni duk berbunyi lah dalam kete....yeeaahaa....yeeaahaaa....
oklah..nilah hari minggu kami....eh lupa lah nak tunjuk wani kasik apa kat ibu sempena mother's day...nantilah...ibu letak kemudian yer....

Sunday, May 09, 2010

~HAPPY MOTHER'S DAY~




HAPPY MOTHER'S DAY BUAT MAMA AKU WAN NOORLAILA& IBU MERTUA KU RAPEAH HUSIN SERTA SEMUA WANITA DILUAR SANA YG BERGELAR IBU,MAMA,MUMMY,UMI,MAK&....etc.....
"Semoga kita semua dikurniakan keberkatan dalam membesar kan anak2 tersayang disamping keluarga tercinta serta sentiasa sabar mengaharungi segala2nya jika di jengah rintangan&di intai oleh cabaran.InsyaAllah kita akan menjadi IBU YANG TERBAIK utk anak2 kita"....amin..

Tidak lupa juga buat arwah mama ku LATIFAH EMBONG...walaupun aku hanya sempat mengenali&memanggil insan yg digelar mama iaitu ibu kandung ku hanya pada masa yang singkat sahaja iaitu selama 3tahun 7bulan.. DIA meminjam kan MAMA kepada aku hanya sekelip mata sahaja,memang aku tidak mengerti apa2 waktu itu&agaknya wajah arwah pon aku x tau jika tiada gambar yg disimpan...tapi aku tetap bersyukur kepadaNYA walaupun aku x sempat bermanja dengan arwah seperti kalian semua tapi aku dapat merasai susu ibu yg telah mengalir sebagai darah dalam tubuh ku ini. sama2lah sedekah kn al fatihah buat arwah mama ku semoga rohnya ducucuri rahmat....AL-FATIHAH



Inilah wajah yang sentiasa aku rindui...tapi aku hanya mampu sedekahkan ayat2 suci buat arwah bagi melepaskan rindu.
                                                                    

Friday, May 07, 2010

~Wani&MATA~


Selasa lbaru2 ni wani ada appointment dgn pakar mata di Hospital Duchess of Kent..ini sbnrnya dpt surat masa hospital buat check up di sekolah hari tu.Wani kena refer pakar mata lah coz power spek dia x sama dgn rabun dia skrg...
Ibu tak dapat ikut.jadi wani pergi dengan abah jelah...di pendekkan criter trace punya trace...doc dpt kesan yg kes wani ni LAZY EYE...& dia punya silau tinggi...(ni sebenarnya dah macam keturunan kot coz anak sedara aku pon yg pompuan2 kes cam ni gak)yg lazy eye tu doc tu ckp boleh wat treatment kat c2...treatment dia pon cam nak kasik rajin kan mata tu dgn suh 2mata tu kerjasama..ada lah macam2 dia buat masa tu...tp x sempat siap jgk hari tu coz waktu klinik utk pakar mata tu pg-tghr aje..jd sambung lagi hari ni...
ni pics masa wani pegi hari selasa
 
wani dapat doc pompuan,lembut...ok je dia kasik kerjasama....

Hari ni punya check up lak....ibu pon x leh ikut jugak... cam biasa pagi2 wani gerak dgn abah dia ke hosp.Hari ni doc dapat kesan yg rabun dia x lah kuar mana tp silau dia tu tinggi sesangat sampai kena refer doc sorang lagi utk cek kornea&retina...coz takut wani ada masalah dalaman...Ini mmg mendebarkan ibu lah..sbb wani masa kecik banyak kali tau jatuh katil..takut gak sbb tu...Masa refer doc lain tu kena doc lelaki pulak tu....besar2 org nya...cam org iran gitu abah ckp...garang pulak tu muka...masa dia titis kan ubat dlm mata wani....apalagi....anak dara ibu...start lah menangis....huhu....
Alhamdulillah wani xder apa2 masalah dalaman...silau je yg tinggi&boleh di pulihkan...lega hati ibu&abah tau...tp x sempat jugak buat hari tu utk trace power spec wani...jd nanti kena pegi lagi 18hb ni.InsyaAllah kali ni ibu dapat pergi rasanya....sian wani pegi dgn abah je..sampai doc tya...ni anak perempuan sorang je ke?huhu nmpk manja dgn abah kot....haha
Check up utk hari ni....wani kena terima 2 kali titisan ubat utk merangsang mata dia....byk2 lah procedure nya utk merangsang mata tu...jd effect dr ubat perangsang tu...hari ni 1hari penglihatan mata wani akan kabur...nak2 kalo yg kena fokus dekat2...doc pesan hari ni 1hr xleh kasik dia baca buku.Sampaikan hari ni wani nak lepaskan gian dia gigit isi2 tepi kukunya pon x dapat....haha coz x nampak kukunya....


ni gambar2 yg wani pegi tadi...

~Pelbagai rintangan....~


Fuhh....rasa lama giler tau x update blog ni....baru2 ni cpu ni kena virus...nak buat apa2 payah...macam2 nanti duk timbul tenggelam....

Pas2 pi lah antar cpu ni pi format....lepas dah format semua gambar duk kat luar....aduyai sikit punya malas lah nak wat masuk balik....jd snap lah guna hp ibu sendiri....tuptup time nak update blog nak masukkan gambar, card reader tu xleh detect plk gambar2 dlm memory card hp ibu tu....huhu cable mmg dah xleh pakai dah lama tak tau naper...huhu mmg frust&tension tau...time mood elok..camtu lak rintangan nyer....
ni dah masukkan pics yg dlm hp hubby.InsyaAllah ibu akan slow2 update blog ibu yg dah lama bersawang ni....tunggu yer....