Followers

Thursday, March 04, 2010

~Memang menakotkan....~

Kelmarin aku puasa....jd mlm je lepas isyak cam tu kuar pi makan di restoran seafood....alamak gambar lom letak dlm ni lg..huhu xper lah kemudian..balik2 umah jam dkt2 kul 10mlm....
Sampai umah aku jemur baju jap kat luor..masa tu mmg kawasan taman dh beransur2 sunyi lah ..org2 sini tido awal...x lama lepas aku masuk umah..duk main dgn budak2 ni tetiba dgr dentuman kuat sgt....kami 1fmly terus je pergi ke pintu nk tgk apa....lps tu bunyi lagi utk kali kedua....memula igt mercun..tp x nmpk apa2 pon..aku pon duk pikir takut ada kebakaran cam gas meletup ke aper2..pas2 sambung dgn kaca berderai....
masa bunyi kaca berderai tu mmg dh jelas bunyi dr blok umah yg depan umah aku...huhu naik cuak aku...coz itu umah jiran yg pernah dtg umah aku.....campur pulak masa duk bertalu2 bunyi benda jatuh,kami dlm umah ni siap nmpk byg2 benda yg tinggi jatuh....hubby aku keluar lah...aku dah marah coz takut ada perompak pecah masuk umah...kan x pasal2 kena kejar...pdhl hubby aku duk dlm gate je...gate pun mmg dh kunci.aku apa lg dah start takut,seram,gigil semua ada.anak aku pon naik takut...suara anak2 jiran aku tu x benti2 nangis....
jiran2 yg lain semua intai2 tp x dgr langsung suara kawan aku laki bini...dgr suara anak2 dia nangis jer.
aku pon dlm paler nk je kol polis tp aku takut lak mcm2 duk pikir -ve..1 lg takut gak kan buatnya dorang tgh gaduh laki bini..nti org ckp busy body...aku dah serik sbb dah kena dulu...serik mak nokkss biler niat kita baik nk tlng org tp di salah ertikan..
nak2 pulak skrg mcm2 kes penderaan kanak2 kan...dlm berita pon dah berapa kali suh kita peka dgn org sekeliling.2,3hr ni pulak pg2 aku ngadap MHI mesti ada tajuk ni...
Wardina ada cerita semasa dia di Aussie ank nya nk tido tp nangis2 dlu...pas2 tetiba polis dtg ketuk pintu terus tanya "What happen with your baby?" terus je masuk nk tgk baby...mmg polis dpt report dr jiran2..tgklah betapa cepat tindakan dorang kn...kita kat malaysia aku tak tau lah ada tak mcm ni.....mmg harus dah mula x bertegur sapa kot dgn jiran2...gerenti marah dgn tindakan jiran2 wat camtu...
Itu pasal aku takut nak kol polis....kan kalo dpt tau aku yg kol buat report polis&dorang sbnrnya duk main kejar2 ke dlm umah tu.....hah mamfos,mak jugak yg kena ko....!!...
aku bukan apa sian anak2 yg kecik tu....ank sulong dia 1thn10bln&2nd 10bulan..dorang x tau apa lagi...tapi apa boleh aku buat...huhu...dlm setengah jam gak lah bunyi2an tu..pas2 diam.masa pertengahan duk bunyi2 tu nmpk suami kawan aku tu kluar bukak pintu macam cari sesuatu pas2 masuk balik...jd tanggapan yg perompak pecah umah x masuk dlm list lah...hihi..
anak2 aku pulak macam lak dgn lawak dorang ni

wani...ketakutan duk terbaring celah peha ibu dgn tutup telinga dgn bantal busuk dia..sambil duk bebel2 suh pindah masuk kuarters.dia ckp dlm kuarters lagi selamat...huhu
asif lak .....takut tu x sgt tp sebok nk tau bunyi apa&kenapa...pas2 siap ck agn aku..."ibu,ini masalah besar ni" haha..pas2 sibuk suh kol polis...sajer lah aku wat tanya dia nombor  polis berapa...dia jawab 007..haha

Aku pon x tau nk ckp cam mana...yg penting aku harap2 kawan aku tu&anak2 dia xder cedera apa2lah...nauzubillah...


No comments: