Followers

Thursday, October 21, 2010

~Asif lagi...lagi...dan lagi...~

perhhhh....lamanya nak habis 1minggu ni....tau kenapa...?kan asif start cuti sekolah selasa baru2 ni sampailah jumaat ni....fuhh...4hari ibarat 4mgu tau....adeh....fenat...
Pagi xder lah dia bangun awal dlm jm 8lebih atau 9camtu jerk...ibu pon minggu ni xpegi kiosk tp kadang2 pegi jenguk ptg coz ira ni dia punya batuk&selsema x ilang2...pastu br2 ni batuk dia cam asthma dah...sib baik ada ubat...jd sempat 1hr je semput dia tu...itu yg abah suh rest2 dlu lah...coz kiosk tu aircond kan...& nanti kan + dgn habuk lagi kalo ke hulu ke hilir...tp x senang duduk gak kan..itu yg petang ibu ikut jugak abah pi opis kul 2 tu sampai abah habis keje kami duk sana..jadik pepagi kat umah ni ibu cam biasa lah jumpa manik2 coz ira bgn lambat...tp yg tension nya...biler asif dah bangun maka macam2 bunyiklah umah ni....dgn tv...dgn games PC...dgn jeritan asif...dgn jeritan ibu....apakah??! maka mestilah tido ira terganggu kan...itu yg ibu geram sbb boleh buatkan ibu punya keje semua tergendala...ira skrg dah pandai..jeles sgt kalo ibu pegang baju nak jahit manik...dia terus dtg ngengada...dah pandai ambik baju tu bawak pegi lain coz x kasik ibu jahit..pas2 satu lg skrg...keje nya nak dukung je..uishh..x tau penyakit aper ni.asif pulak mmg kejenya usik adik je..ira mmg dari jauh kalo abg dtg nak usik...dia punya siren dah bunyi awal2...haha jd mmg ibu kalo duk dapor dah tau dah tu siren ira tu sbb apa...maka dgn adanya asif kat umah pepagi ni...byklah yg tergendala tau coz ira yg bangun kul 12 dah jadi bgn kul 9@10...tp ibu dah cuba strategi ibu kelmarin cam menjadik jugaklah...haha ibu letak ira tido kat ats..ibu pulak menjahit dkt dgn tangga...jd dpt awasi asif dari naik ats...haha..pas2 kalo ira nangis nak susu ibu cpt2 naik sblm asif dgr coz nanti dia ikut naik gak..tp kalo dia ikut naik ats sekali...mmg ira terus bangun lah...huhu
Tapi ni bukan setakat pagi je tau...sampai mlm gak lah coz asif kalo x sekolah susah sgt nak tido ptg...kalo dia pegi sekolah kul 12 sampai umah pon mata dah letih dah...ni x sekolah mmg kena paksa lah tido ptg..tp kekadang tu x berjaya..kalo asif x tido kompem adiknya pon tak tido...sampaikan wani pon sendiri cakap "Asif kalo sekolah kan senang...balik2 sekolah senang je tido" hah tau tak pe..x sekolah ni energy dia mmg tahap maksimum...hehe

2 comments:

ILA HAFIZ said...

alahai asif..sian mama penat nak jaga adik ira x sihat. biasala tu kak ima..dia suka menyakat tu. orang cam asif kalau dia xde kat umah sure sunyi. x best lak kan?.. hehe

erynonelove said...

asif bosan la tu x ada kawan tu yang ibu,kakak,adik jadi mangsa..hehe..