Followers

Sunday, April 26, 2009

::AKTIVITI WEEKEND AKU::

Sebelum aku citer kan aktiviti aku....ni aku nak citer asif wat lawak malam2 buta....tengah malam smlm tgh syiok2 tido.....tetiba aku dengar suara asif duk panggil "ibu....abah.." sayup2..je dengar....dlm gelap2 tu aku cari lah mana si asif....sbb x der atas tilam pon rupanya asif duk dlm tempat baju kotor aku ni hah....dlm gelap2 tu dia duk berdiri mengadap dinding tu sambil duk panggil ibu&abah....brp kali aku dgn laki aku panggil...tp dia tetap duk mengadap dinding tu...lps tu baru lah tgk dia macam terkejut terus pusing belakang...kluar dari bakul tu...dalam keadaan mamai..aku ni tanya lah takut2 dia bangun tu nak kencing..sbb nmpk dr blkg macam dia pegang bird dia tu...tp dia jawab x nak...dia terus sambung tido balik..aku dgn laki aku sempat gak lah gelak masa tu.entah apa2 dia mengingau duk dlm bakul tu ngadap dinding..esokkan pagi aku bgn tgk sluar dia terbukak sikit kira ala2 bird dia jer duk luar...aku pun terus cek bakul baju kotor aku tu takut dia kencing...xder lah basah&bau kencing.huhu...asif...asif...entah aper yg dia ngigaukan.

INI LAH BAKUL BAJU KOTOR YG ASIF BERLAKON SEMALAM DLM SCENE MENGIGAU....hahaha

Pagi ni aku ada bengkel jahit manik,jd 2bradik ni duk dgn abah dia lah.aku punya bengkel start kol 9pg sampailah 6lebih...dkt2 kul 7 gitu..hah ambik ko pegi pagi balik malam..dlm masa tu aku duduk je..benti pon makan&solat jer...mujur gak kelas tu ada 3org je jd snglah nk dpt tunjuk ajar&tanya menanya.nak2 aku ni lah yg paling slow...coz aku ni jahit menjahit ni kureng tp manik2 ni aku berminat..huhu..masa buat tu x rs lagi lenguh2 tu sbb excited sgt dpt blajar macam2.masa nk balik tu..bangun je rs lain macam je.turun tangga pon rasa kaki aku ni cam gajah je..hehe.balik2 umah tu mmg flat giler aku...rasa cam nk tercabut pinggang..tp mmg puas ati lah aku pi bengkel tu byk dapat ilmu.bengkel tu siap dpt sijil...& aku dpt blajar peringkat ke3 iaitu advanced dgn 25jenis jahitan manik...alhamdulillah...sebelum ni aku jahit manik hentam kromo je...ni skrg aku dh dpt teknik2 nya.Terima kasih jugak utk suami aku..kasik support kat aku...byr kan yuran utk aku..hehe & tolong jaga anak2 aku 1hari kat umah tu.Malam ni jugak aku buat kan cheese kek utk besday asif esok walaupun pinggang&kaki sakit giler tp sbb aku dh janji dgn asif...aku tunaikan jugaklah.hah....aku igt lagi pasal asif smlm,aku tanya kan dgn laki aku x tanya ke asif pasal ngigau dia tu.laki aku ckp dia dah tanya..asif jawab dia bangun kencing tu..kencing dlm toilet bowl dia ckp...huhu sib baik dia x kencing betul2.


25 JAHITAN MANIK&LABUCI YG AKU BELAJAR