Followers

Wednesday, July 13, 2011

~Hari Terbuka Tadika Kemas Tmn Sri Pantai~

Kelmarin kat sekolah asif buat hari terbuka...iaitu hari perbincangan cikgu&parents pasal perkembangan anak masing2... ibu pergilah...macam2 dengar tau pasal asif ni...ada yg sedap,x sedap didengar&lucu pon ada...
panjang ni nak citer....mesti org malas kan nk baca blog panjang2..tp ibu nk tulis gak..mana tau leh wat kenangan utk dia..nti dh pandai baca kasik dia baca mesti dia pon gelakkan dgn perangai sendiri..
 
gambar asif yg ada dlm kelas tu...hehe klakar je tgk muka asif..kakak lah ni snap..nmpk paler asif besar pd bdn lak

Citer bab yg sedap dengar dululah..cikgu bagi tau asif alhamdulillah apa yg di ajar senang sgt dia terima,BM,ENGLISH,MATH semua dia boleh tangkap..pastu doa2 ke surah2 yg cikgu ajar cepat dia boleh hafal.ni yg bab sejuk kan hati ibu

yang tak sedap dengar nya lak ...cikgu cakap asif sekarang banyak sgt main...mulut pon makin banyak..pot..pet .pot ..pet duk bercerita dgn kawan..nak2 masa cikgu kasik keje mmg asif lambat sgt siap coz dia main2 byk&mulut pon x diam..pastu skrg asif dah x lancar baca/ngeja..hari tu dah laju..skrg dh slow balik..cikgu ckp selalunya sebelum balik cikgu akan suruh sorang2 membaca..tp asif selalu x sempat baca coz dia buat keje lambat siap...pastu lom sempat habis wat keje,abah dah sampai nk ambik dia..maka x sempat lah nak membaca..maka solution nya..ibu bg tau cikgu lps2 ni ibu suh abah datang lewat sikit ambik dia...cikgu agree..solution dari cikgu dia pulak...dlm kelas asif akan ditukar duk sebelah 'gegel' kasik dia diam sikit pastu cikgu suh ibu kasik asif byk membaca lagi..nk suh dia lancar lagi membaca tanpa mengeja

Dah habis yg sedap&tak sedap di dengar...eh eh ada gak tau yg lucu nya...cikgu bg tau asif ni selalu nangis tau.mmg x boleh kena marah..ini mmg ibu x dpt nafikan lg...mmg asif ni manja sikit..cikgu bg tau asif ni kalo cikgu suh kawan2 jawab soalan,pastu dia lah jd pengkritik nya..kalo jwpn kawan dia salah..dia dlu yg tolong baikikan..ibu tanya gaklah cikgu yg dia baiki tu sbnrnya salah ke betul...cikgu ckp mmg betul2 lah...oo..lega ibu...hehe tapiii..bila cikgu suh dia jawab,dia diam x terjawab tau..padahal dia tau..cikgu duk agak2lah kan..maybe asif takut jwpn dia salah nti cikgu marah,kalo tlg jawab kwn punya tu lain sikit kan..hehe..bila dia tak terjawab..cikgu tinggi sikit suara suruh jawab..siappp..MERAUNG lah dia..cikgu cakap nangis nya sikit je tp esak2&air mata lebih dr nangis..pastu cikgu suh benti..dia jawab dlm nangis tu..'macam mana nk benti,mmg xleh nak benti ni'..ni ibu tau sgt coz mmg kat umah pon camtu ayat nya...dh nk suh dia benti cikgu suh dia minum air dia jwb lg 'macam mana nk minum air,nangis xleh benti'...huhu asif..asif.. raja air mata yer..kalo keje dia x siap cikgu siap warning yg dia kena balik lambat..tp dan2 tu jgk selalunya abah sampai..hah dia dululah bersuara "hah,abah asif dah sampai"...cikgu mmg nk suh dia siap kan keje dlu..cikgu cakap lah 'tu bukan abah asif,tu kete org lain'...ai..dia ada jwpn lagi 'asif tau cikgu, tu abah asif,asif kenal sgt bunyi kete abah..kete abah asif je bunyi cam tu'...huhu...cikgu mmg xleh nk ckp apa2 lah..tu yg terlepas je dia...

maka semalam ibu pon pujuk2lah asif...suh pandai2 kat skolah..jawab apa cikgu tanya,,suh dia kurang kan nangis..ibu bg tau lah cikgu asif marah sbb nk suh asif pandai..asif nangis naper..bukan cikgu buat asif sakit..cikgu buat garang camtu sbb kalo cikgu ckp lembut asif x dgr....dia dgr&angguk tanda setuju tau..pastu ibu ckp leh tak asif janji dgn ibu x nak bat lagi semua tu....dia jawab dia janji lepas ni nk baik2 kat skolah tak nangis&nk pandai...alhamdulillah lega hati ibu...smlm pun dpt lah dia baca 3buku ni dgn lancar..


ladies.....hehe yg asif duk luar x nak masuk2..maka kami jelah yg duk dlm 

PROMISED!!



3 comments:

MaMa NuRuL said...

gambar asif masa umur brapa tu?hehe..innocent je muka

erynonelove said...

baru leh baca panjang2 sikit blog cik ima,selalunya x sempt nak baca apa laptop ambe dah lock blog cik ima katanya ada virus huhu..buka blog lain buleh pulak..geram sungguh hari ni ok plak..

danishfamily said...

hihi...lawak aaa gambr asif..mesti besar2 nnt dia pun ketawa tu cik ima