Followers

Tuesday, December 22, 2009

~Hari ni dan semalam....~

Semalam abah on leave....perabis cuti lah kata kan..sesambil nak membeli brg2 skolah budak2 ni lah....kami kluar kol 11pg sampai lah ke pukul 4 lebih tau....kira smlm semua ikut kata2 BIG BOSS ASIF lah....memula nk pi lunch abah ajak mkn nasi ayam...dah sampai dpn kedai dah...duk cari2 parking..dia ngamok x nak makan kat kedai ni...nk gi makan kedai pak sedara(mamak) gak...huhu...turut jugak lah ckp dia tu...jauh jugak lah kena pi bandar lain lak...selepas selesai makan..memula nak ke pasar...errmmm...tp pi Servey dlu(supermarket kat cni..ngeh3) beli baju&kasut sekolah wani....si asif lak ngamok nak kasut skolah gak..huhu...skolah dia kaki ayam je...haha...pujuk2 ckp nk bli bj sekolah utk dia gak..baru lah diam..tp bj sekolah nya dkt pasar je ada...jam dah kol 2...nak gi pasar mmg sempat asar dah...pujuk2 dia nak ajak pi esok je..tp x nak jugak..nk suh beli gak bajunya..huhu terpaksa lah singgah surau dlu(cam musafir lak)...
errrmm...puas ati pi surau Sri Taman tu mmg bersih tau...
dah tu pi pasar lak...borong udang kering&ikan keropok utk org kg...siap dgn tasbih kristal&mutiara gak beli utk tokma&tokbah...dah selesai smua....barulah pulang umah...huhu sampai ke petang..




beli udang kering&ikan keropok..


huhu...dah besar anak2 ibu yer...


tasbih utk tokbah&tokma...ni je yg sempat snap..ada lagi utk org kg tp cek cik dah packing

tadi pi airport antar cek cik blk kg...dah hbs dah blajar...kena balik kg lak utk OJT atau praktikal lah konon2..org panggil...flight nya jam 7mlm camtulah...kul 5ptg kuar pi airport...
terkejut beruk lah kami kiranya...huhu sib baik x tumbuh bulu cam beruk kat c2..huhu
kami kena pau dgn air asia RM345 utk luggage SIL aku tu..entah batu apa yg SIL aku bawak balik pon x tau...
aduh berpeloh ketiak sampai kaki mendengarnya..mahal pd tiket beb...tiket rm100++ je baik bungkus aku bawak blk smjg pon kira bgs kan..dgn harga 300++ tu hehe....tp xper bukan duit aku,xlah aku membebel..huB aku yg kluar kan duit..jd biar lah huB aku yg bebel..kah3.....(tp dlm ati aku panas gak...wat shpg bj budak2 ni pon dah leh byk dpt tgh2 sale skrg ni)
kat airport terjumpa lak dgn schoolmate..busmate aku dolu2 b4 ni jumpa dlm FB..x sangka lak leh jumpa depan mata lak...kbetulan schoolmate aku tu kawin dgn org sdkn..jumpalah dorang 1fmly ..schoolmate aku tu pilot..kena fly ..jd dia tinggal wife&anak kat sini dlu..dia balik sensorang..x sangka lak leh jumpa dorang..keciknya dunia kan..

balik dr airport,singgah surau& pi giant mkn kepci&beli selipar2 budak2 ni ganti selipar2 yg uzur dorang...


ni gambo kat airport...haha kalah org yg nak balik kg..(lupa lak nak snap luggage cek cik yg amat BERHARGA iteww..).








3 comments:

znurul said...

sonoknye...afiq xmo skolah...camno ni??

erynonelove said...

uish!!...apakebendanya cekcik packing tu sampai berat camtu skali,sepanjang duk sana x penah lg kena byr sampai camtu,ke bawak balik pakwe dlm bag haha..jgn mare.

irma said...

nurul~xper lah afiq nak duk umah lg tu dgn mama..asif ni bosan duk umah..suh dia berkawan je bkn nak paksa dia blajar pon lg..
eryn~huhu ye kot...ada pok we saboh kot dlm tu...hehe