Followers

Friday, December 18, 2009

~Jom pi Tanah Merah..~

Pagi td dlm 6pg kami kuar dari umah pi Pasar Tanah Merah...tp bukan di kelantan yer..ini tanah merah sandakan...kami pi berdua je.Ni kira 1st time lah aku pegi wpon dah hampir 5thn aku duk sini...hehe selalunya hubby aku pi sorang..sng dia nak gerak pagi2..cerewet kalo bawak anak2 ni.Pasar ni mmg fresh lah seafood dia...byk yg dijual tu idup2..kalo nak tau inilah jugak tmpt kami tuju b4 balik smjg...coz nak ambik seafood yg fresh utk bawak balik smjg...Hari ni huB aku bawak 'senapang' nya...jd leh lah tembak2...sblm ni dia pi sorang2 berlenggang je..




udang ni aku beli RM9 1kilo..


aku beli sotong rm6 1kilo


ikan kerapu sedang yg idup2 1kg RM15 tp aku beli 4ekor je rm13....mintak 10hengget x dapet...huhu


yang bawah ni sesajer je aku tgk tp x beli pon...hehe















duyan2 kat sini x pakai tompok2 cam di smjg..dia pakai kilo..itu baper bijik je org ni jual..agknya dah byk untung dia kot kalo terjual 5biji ni..


ha..tgk buah sana tu..aku pon x tau kat smjg ada ke tak..tp aku x penah jumpa pon sblm ni..dtg sdkn baru org cni kenal kan..nama nya buah tarap..tgk fizikal nya cam lebih kurang nangka&cempedak..isi nya pon cam cempedak tp isi tarap ni kecik2 je..goreng pon sedap..tp x puas lah mkn coz isinya kecik je..(tgk makcik tu sempat lagi menjeling..gile glamer gak dia nak bergambo kah3..)


sikit je aku borong...hehe bkn nya byk pon...

** balik pasar xleh nak bekpes kat kedai mamak...coz huB ku nak siap2 pi mancing lak...huhu

2 comments:

erynonelove said...

bdua je anak2 tinggal ngan saper tu..kami pun penah pegi pasar tu seawal 6.30 pg kununya nak cari daging fresh tp hampeh tarak pun..

znurul said...

nok gi jugoksss