Followers

Sunday, December 27, 2009

~"SECRET" recipe...~

errmmm x taulah kena ke x mengena dgn tajuk ats ni...huuhu...bagi aku lah ni "SECRET" recipe bagi aku lah kot...coz nilah resepi arwah ibuku yg tercinta...br ptg semalam kakak aku sms resepi cream puff arwah ibu ku...biler dapat tau tu resepi arwah ibu aku..rs melonjak2 lak hati nk try buat...walaupun aku x dapat makan cream puff dr air tangan arwah ibu ku...dapat buat dari resepi arwah pon aku dah cukup bersyukur....tp xder lah nk dgr komen2 cam org lain yg masih ada ibu kan...huhu..ikut dari kakak aku bg tau..dia br jumpa buku tu tau...insyaAllah nanti akan menyusul lagi menu2 dari resepi arwah..tp sayang gak buku tu dah byk koyak..kulit pon dah tertanggal kakak ku ckp..xperlah..mana yg ada pon dah cukup bagus..buku tu mmg harta pusaka lah bg kami smua..coz arwah ibu aku mmg suka masak2..nak2 kalo kek besday kami semua mmg arwah buat sendiri..tp aku pon still igt2 lupa..coz arwah ibu ku meninggal kan kami sudah hampir2 26thn..masa tu aku baru berumur 3thn lebih..mmg x paham apa2..
kira jadi gak lah aku buat..rasanya tu ada tp rupa xder lah coz aku xder acuan nya hehe


my 1st try....

bawah ni gelagat anak2 aku masa aku sebok di dapor..








tapi ada citer lawak gak lah...sebelom aku masuk dapor tu..aku ada duk borak2 dgn si asif ni..sambil2 nak suh dia tido...aku panggil dia ngadap muka aku..aku bg tau lah dia yg jap lagi aku nak buat kuih yg arwah ibu aku selalu buat dlu masa kecik2..dia dgr lah aku duk bercerita ni sambil duk ngadap muka aku...sebak gak lah kan aku ni dlm ati biler sebut pasal arwah kat asif..aku bg tau asif "asif..mama..ibu dah xder dah..dah mati..masa tu ibu kecik lagi tau sama besar cam asif ni je mama ibu mati.." pas2 asif tanya lagi.."dah masuk dlm tanah lah?"..aku pon jawab lagi.."a'ah..dah lama dah mama ibu kena tanam dalam tanah.." asif pon tetiba.."bu,tgk hidung ibu tu cam bentuk kacang je....!" asif telah bawak ati aku yg tgh sebak ni dgn ketawa berdekah2...huhu pandai tol asif ni...suka bebenor dia ni berimaginasi...pntg tgk apa2 mesti terus berimaginasi..patot lah dia duk tenung je muka aku..roper2 nya dia tgk lubang idung aku...haha..


bawah ni iklan jap..menu lunch kami hr ini....sup ekor...dari abah...




**kekawan yg baca blog aku ni..sesamalah sedekahkan Al-Fatihah buat arwah ibu ku yg tercinta..LATIFAH BT EMBONG..semoga roh nya dicucuri rahmat...al-fatihah...

6 comments:

fazilzura said...

pe lagi , post le hasil nye tu skit.. nk jgk merasa..

kahhh lawak betuiler kalau layan budk2 borak .. mmg sure gelak kan ..

Alfatihah tuk arwah ibu mu

znurul said...

ok sudah tu..nak rupa cemana lagi..leleh2 air liur ni haa...

A.I said...

ekekekeke..lobang idong kau yg diadapnya! :P

Al-fatihah utk arwah..

julia jus said...

alfatihah...amin.pandai la asif.untung asif ada ibu ngn ayah yg rajin duk dapur.

erynonelove said...

Al-fatihah..amin..
pandai asif tukar topik x nak kasi ibu dia sedih..good boy!

FaizAmYAirieL said...

Al-Fatihah utk arwah ibu ko kak ima..sungguh sedap nampak smue masakan2 ko tu...ngeeee