Followers

Wednesday, May 04, 2011

~Huru hara~

 Tangan ni kalo ikut nak taip macam2 kat blog tp semua x jd..mood terus xder biler ingat yg cable hp ku xleh guna...entah naper x tau...sblm ms kat sdkn pon pnh jd cam gini tp dgn sendirinya elok...ni sama gak kot..

ni citer2 gaklah tanpa gambor..Malam ni abah pi main badminton..selalunya jadual abah bersukan ptg sejak duk Mersing ni tp mlm ni ada lawan2 rasanya..huru hara tol ibu mlm ni...apalagi kalo bukan dgn karenah si kecik ni..ptg td makan goreng pisang..paham2 jelah gaya dia makan satu umah...semua lantai 'varnished'....ibu malas nak koje ptg2 ni...lap2 biasa jelah...

Malam ibu goreng bihun.....satu hal lagi...kejap dia makan di dpn tv..kejap makan dkt meja makan...aduyai....skali lagi lantai 'varnished' utk 2nd layer...penat mak noksss....ibu ni set jadual mop umah 2hr 1x je yang..tp mmg kekadang 1hr 2x...huhu mop mmg x sempat kering slalunya.ada bibik pon mau lari agaknya...huhu..dah nampak buruk benor dah lantai..terpaksa gak ibu ambik shift malam mop 1hall dpn ni..ada org kata kalo ngemas2 umah mlm2 ni x elok..xtau lah dr fakta mana..tp drpd anak2 jatuh baik ku buat juga..mmg dah slalu camni...nak2 baru ni anak sedara aku jatuh coz colgate flax tu tumpah...kalo ikut dah dilap tp licin lagi..hah ambik..dapat 5jahit kat dagu..sampai tiles pon pecah dia cium huhu..gerun aku..jadi nak elak tu semua ibu kena rajin kan gak..nak2 si kecik ni x reti jln..lari je tau even dlm umah..

sib baik ibu ada anak dara dah besar...dah byk tolong ibu..hr ni asif balik skolah sakit perot bdn cam nak2 panas..tghr td ibu duk layan dia lah suap mkn smua&ira pon cam ada simptom2 nak selsema..sib baik tghr td wani balik sekolah dah tlg vacum kan bilik2...ptg lak tolong basuh2 pinggan....alhamdulillah...ringan lah jugak keje ibu ni....
 

2 comments:

znurul said...

makkk pun penatsss 2-3 hari ni..macam2!!!

~izan~ said...

betul tu irma,kalau ada anak2 baya2 mcm ni,mmg mop n penyapu n vakum tu kwn sejati kita la kt umah..

nk larang pun dah tak larat dah huhu