Followers

Saturday, June 25, 2011

~Kalo nak sihat jom makan hingus..~

 Fakta Menarik...
Penah tak kowang tgk budak2 suka sangat jilat hingus...rupa nya boleh jadi dihat kalo makan hingus....eiiiyek..
Bacalah ni

Mengambil hingus dan memakannya mungkin saja menyehatkan
Mucophagy (yang artinya pemakan ingus) adalah pemakanan ingus, lendir, ataupun kelenjar lainnya yang berasal dari hidung. Beberapa penelitian menyarankan bahawa mucophagy mungkin saja kejadian alami dan bahkan kegiatan yang menyehatkan, yang membiarkan system pencernaan thd bakteria terakumulasi di dalam ingus, yang kemudian membantu memperkuat pertahan tubuh.

Renung-renungkan lah...

 

4 comments:

cik dah said...

ye ker...tapi bila lihat anak asik meleleh hingus jadi geli kalu msk mulut..hahahha sedangkan kiter masa kecik lebih teruk dari anak skg kan..kan..

danishfamily said...

eiii geli aaa cik ima weh..

erynonelove said...

allah hai..x sanggup nak tengok..hehe

irma said...

cik dah~tulah mmg xleh nampak hingus leleh kan...
danishfamily~haha mmg geli...tuan tanah pon geli tgk haha
eryn~jgn muntah pulok eryn hehe