Followers

Saturday, July 04, 2009

::ALAHAI WANI KU::

Ni kisah anak dara aku ni..rasa cam menjadi2 pulak.Semalam huB aku ajak pi beli brg2 present newborn utk staff ILP..fuhh ramai lah tahun ni yg 'meletop'.Hub aku cam tanya gak aku boleh ke kami nk control 2org ni dr membeli..coz tmpt brg2 baby dlm kedai tu mmg dkt dgn toys.Baru beberapa hari lepas kami pegi..2org ni dah 'pow' dah brg2 kat c2.Aku pon ckplah kat huB aku kalo dorang nak beli ambik yg murah2 dahlah jgn ikut kan ati dorang sgt.sbb mmg dah x der jln lain xkanlah aku&anak2 aku nk tinggal kat umah..haha nak ikut gak sbnrnya hehe.
Nak dijadikan cerita wani ni sesajer dpt sakit...2bradik ni mmg suka sgt bergurau2,lari2..mcm2 lglah.Kalo ikut dr ptg tu lagi aku pi umah kawan aku Nurul si wani dah wat pasal..benjol kepala terhantuk dgn adik dia..degil,gatal nak dukung2 adik dia pdhl bukannya larat pon.Langsung jatuh 2org skali.Tu nasib baik ayah dia xder.Kira jatuh kali ni benjol yg ketigalah.1st benjol dpt kat skolah dia ckp dia langgar kerusi.Kalo ikut x logik kerusi yg pendek kat skolah tu pon dia leh langgar tp aku dah tau mmg wani ni careless.2nd benjol angkara nk tunjuk merajuk tahap maksima dia leh pi rebah kan paler dia ats kerusi kayu yg xder kusyen.Ai..Dah macam bukit bukau paler ko wani!.
Semalam smntra tunggu promoter tu duk wrap present2,kami duk menunggu lah kat c2.Lama sgt tgu aku pun pi rayap2 sendiri,tak jauh pun dari huB aku&anak2.Yg si 2org ni boring,duk main lah nyorok2..lari2 sambil gurau2.Mmg dr dlm kete lagi dorang ni x stop duk gurau2.Tetiba wani dtg dkt aku ckp suh teka warna apa dahi dia.Aku heranlah,pas2 dia selak rambut dia.Terkezut aku tgk benjol cam telur puyuh dah besarnyer.Memula ayat aku aper tau..'PADAN MUKA'.hehe kejam nya ibu.mmg aku dah tau kalo dorang duk gurau2 dgn ketawa2 xleh benti tu mmg nak blh sakitlah.Pas2 tanya dia kena apa?dia ckp kena besi.Aku tya wani balik,abah tau x?dia ckp dah.Heran tgk dia x nangis.Aku tanyalah pas2 abah ckp apa?Wani kata abah dia ckp 'MASYA ALLAH'.Aku tanya balik..tu je?..sbb kalo dia cr pasal sendiri mmg kena tambah lagi tu dr abahnya..haha tu yg buat aku confused.Aku pon tgk huB aku tu dr jauh,huB aku pon tgk aku selamber je cam xder aper2 pon yg berlaku.Aku pon ajak wani tunjuk mana tmpt yg dia kena.Lps tgk tmpt kejadian tu aku sambil2 mulut ni duk berleter lah.Pas2 huB aku dgr kot wani duk criter smbil tunjuk tmpt tu.HuB aku pon ckp...laa...baru kena ker?Dia igtkan benjol yg wani tunjuk tu masa kena kat umah cik nurul ptg tu.Mana abah dia nak tau sbb wani tya soalan yg sama cam dia tya aku gak..suh teka dahi dia warna apa..Pandai lak wani create soklan penyelamat..Itu yg wani selamat x dpt 'adiah' dr abah nya.
FYI..mmg sah smlm 2org ni 'pow' mainan lagi.Si wani dah jd mat belon smlm kat umah duk pam2 belon tu.Sampai lah ke hr ni.Bgn2 je terus duk pam belon2 tu.Lps balik dari pasar td dorang sambung lagi main pam2 belon tu.Aku ni dah start punch card kat dapur tu,huB aku lak duk luar basuh kete.2org ni duk main lah kat dpn ni duk gelak2,kalo ikut kami suh dorang ni tido.X lama lepas tu wani dtg dapor kat aku dgn muka kesian ckp 'ibu..adik nangis'..Terkejut aku sbb x dgr pon sore asif nangis..lps pd tu br dgr adik dia dah meraung.aku tanya kenapa si wani ni x nak bg tau..diam je.Kalo gaya mcm ni mmg dia buat salah lah tu.Serentak aku kuar depan,huB aku pun masuk dalam.Dah si wani diam x jwb2 tya kenapa adik nangis.Ingat kan dorang gaduh sbb asif ckp kena pam belon tu.huB aku tya lah asif,kakak baling pam tu ke?asif jawab tak.pas2 aku tya lak..gaduh ke?asif jawab tak jugak.Pas2 asif bg tau 'kakak wat adik dgn pam tu.dia pam telinga adik'.Aduhai terkezut lah kami berdua..bahaya tu salah2 leh pekak telinga si asif.Boleh pulak wani tu dtg idea mengarut2 tu.Langsung dpt 'adiah' dari abah + dgn ibu duk berleter lagi...huhuhu mmg geram betullah.Kalo aku x dpt maid dlm pantang nanti..maunya xder istilah berpantang dah aku ni angkara 2org ni.
..uwwaaaaaa


ni mainan yg asif pilih


x sempat lama pon..ambik masa baper jam je dah leh patah2


nilah mainan wani pilih ...nak ganti mat belon agaknya 'mek belon'


ni lah telur puyuh cap Servay


6 comments:

erynonelove said...

la lepas jatuh umah kak nurul smalam jtuh lg.. abis tu camana dgn telinga asif ok ke...

irma said...

alhamdulillah ok...test tutup sebelah tlinga..dia kata dgr agi...

ai said...

Bley tak kau bayangkan anak aku camne???? ngan sore aku cam petir!! sorang dah tergolek, sorang dah melalak, sorang mintak tu mintak ni! tu sbb bila gi psraya aku 1 troli, laki aku 1 troli. 1 letak barang, 1 letak anak2! ha..amik..! muahahahahahaha..

hai..wani..wani..'kretip' sgt le kamu ni! :P

julia jus said...

poning ado duo anok aktif ni...ambo ni kena standby jugak ni..huahuaaa.sian la adik ngan kakak ni ade je dpt tempat sakit dia cari sdiri.

danishfamily said...

lasak gak wani ni,dapat benjol lagi..tak per lar ima nati dia dah besar boleh arap tu..(kecik2 jer nakal2)

nasz said...

macam2 la hal anak2 ni kan kak ima. klakor ada, geram ade, marah ada... camane pon dorg tu, nak marah pon payah... camane la aku nanti bila anak2 dah besar sikit... adoi...