Followers

Wednesday, February 10, 2010

~CURI@AMBIK??~

Minggu ni aku punya tahap kesabaran dah klimaks tau...nak tau sebab aper..??wani ni duit sekolah asyik ilang je tau...dahlah duit kena curik b4 waktu rehat....tak ke kes naya...budak xleh makan..nak2 pulak time aku x bekalkan apa2 lak tu...Sebelum ni duit wani kena curik mmg wani lah mangsa kena marah..coz aku rasa dia careless...suka tunjuk beg duit dia tu..&pas2 main letak je ats meja...saper yg x nak kan...
lps pada kes curi wani yg 1st tu...budak tu mintak duit lak dgn wani...si wani ni pegi kasik semua duit balance lps rehat tu..pas2 time balik dia lak pinjam dgn org coz nk bli aiskrim..xker cari satu keje lak pi utang org...aku marah lah wani..nk kasik kawan pon pada2 lah...tp yg kelakarnya kan masa aku tya wani saper yg mintak duit..inilah jawapan wani..

"saper lagi...si gendut tu lah!!"

haha..ruper nya budak yg slalu mencurik tu gemuk...itu pasal dorang smua gelar si gendut...mmg bukan wani jelah kena curi...ramai lg kawan2 dia kena

lps pada tu aku suh wani simpan dlm poket beg..coz nak letak dlm poket aku takut wani lari2 tercicir..tp letak dlm beg pon tetap sama tau...nak2 minggu ni wani asyik kena je tau
hari isnin wani ada kelas tasmik jd balik lewat kul 1.30tghr.Masa on the way ke sekolah abah dia cek lah duit dlm beg duit wani pas2 siap pesan rehat beli makanan yg kenyang2 coz tghr balik lmbt..dia angukkan ajer...tuptup balik tghr dia bg tau ayah dia yg aku lupa kasik duit pd dia..ayah dia marah lah coz ayah dia sndri tgk ada beg duit tu& dlm tu ada rm2...aduhh aku pon sayang dgn beg dora dia ni..rehat cikgu kasik duit pada dia rm1,dia bg tau cikgu yg dia lupa bawak duit..huhu
nilah beg duit yg sentiasa di ceroboh

esokkan dia pegi skolah tgk2 beg duit dia dlm meja si pencuri tu tau...hah kan dah kasar bahasa aku ni...mana tak nya dah geram tau...rm2 tu ...mewah lah si gendut tu makan..anak aku gak makin lama makin slim nanti..
kelmarin duit wani x ilang...tp duit kawan dia lak ilang...
hari ni kowang tau...duit wani lak ilang lagi....aduhh....menyirap je darah aku dgr...tu pon wani igt aku yg lupa letak duit dlm beg duit dia...sbb aku dah pesan hr tu beg duit tu biar je dlm poket beg..nak rehat br kluarkan...pas2 lps rehat simpan balik.wani siap tya aku dlu...

'ibu letak tak duit sekolah wani dlm beg duit?'..

terkejut lah aku..mmg aku letak..dia bg tau masa dia turun rehat siap dah bawak beg duit ni..sampai kantin nak beli bukak2 tgk xder duit...huhu..dah lah x bawak bekal.sib baik kawan dia bawak kek banyak katanya mak kawan dia suh kasik kawan2...jd dia mkn kek jelah...memang nak kena lah budak ni...dah melampau sangat mmg lah rm2 je duit dlm tu...tp kalo dah berhari2...x ker kayo...aku biz pon untung hari2 dpt rm2 pn lom tentu..ish..ish..ish..
tp klakar campur geram pon ada biler wani citer yg dia bg tau dgn anak kawan aku kat cni yg drjh4 pasal budak curi ni..pencuri ni di soal lah..kenapa ambik duit wani&kawan2nya budak tu jawab..

" Biarlah aku anak orang kaya..aku mau lagi kaya mau beli umah lagi besar "

huhu mmg samseng tol kan jawapan dia....

aku rasa esok aku&hubby nak pegi jumpa cikgu lah...nak report pasal ni...& nak kenal gak budak ni yg mana satu...malu nyer pompuan sikap cam ni kan,kalo aku sebagai parents...nauzubillah...mintak jauh anak2 kiter cam nikan..
tp ada satu aku tgh pikir ni...camner lagi aku nak suh wani letak duit dia ni...
ermmm....

pakai beg duit yg sling bag tu ker...

gantung kat leher ker...

atau..letak dlm panties je....kah3...

8 comments:

Liya said...

buh je dlm panties...ekekeke

erynonelove said...

la..sianya wani,kalau hari2 camtu memang kaya betul la budak tu..kecik2 lg dah pandai panjang tangan..patut kena report tu.

KOALAJEPONG said...

lawal btl la ma...ssh2 sgt, mu wat je mcm tok2 kita..wat poket kat bj sek dia tue....kalau bdk tue sangap sgt, dok kang dia nk meraba wani lok kot...ekekek

znurul said...

report!!

el said...

ko kena wat repot lah kak irma jgn dibiorkan..nti bkn anak ko je kena...anak2 org lain jugak..haaa x mkn lah derang nti...sian plak..nti si gendut tu bertambah gendut n bertambah2 ego dia..hahahaha

aku pun nak tgk sapelah gendut tu..aiseyyy ayat dia kemain...samseng betul..hahahahaha

ko letak je duit tu kat beg skul dia..kan ada poket..atau ko suh wani bg kat cikgu kelas..nti rehat dia g mtk...

afeqa said...

ima..sama la ngan anak kite nih..beli beg camtu gak..tapi brand barney..duit x hilang..tapi beg duitnyer hilang..dah fedup asyik beli beg duit..last2 letak je dalam poket...x tahula camner,,so far ok lagi...

Bibu said...

kalo akk jupe je cikgu ( tu sbb akk kenal cikgu tu ekeke) jupe cikgu tu nanti cikgu tu panggil le derang..ha tgk2 cane de jawab lak!

A.I said...

penah dulu along kene camnoi. kebetulan aku tau plak umah budak tu. apa lagi? aku gi serang le. criter ngan mak dia anak dia pow $ anak aku. Aku ckp, bukannya aku nk ganti. Tp mintak dia AJAR anak dia! smp skang pon bila budak tu terserempak ngan aku musti cam nk lari. takot la tu..ekekekeke

sian tau kat anak2 kita. berlapar takde duit nk beli...eeeeeee, bila diingat balk, geram aku!

elok la kau jumpa ngan cikgu..