Followers

Tuesday, February 02, 2010

~Rajinnya udah datang~

Ni kisah masa Sabtu hari tu.....kami 4branak duk umah je coz mr Hub aku koje...Sabtu&Ahab dr 8.30pg sampailah 5ptg....jd malam jelah nak hangout pon..huhu...
Hari Sabtu tu kerajinan asif dtg sendiri nk siap kan homework..slalu ibu yg panggil ajak buat...tp biasalah slalunya kejap je dia duk ngadap...ibu x nak lah paksa2 coz asif br 4thn...kan paksa2 thn dpn dia x nak skolah...parah lak...
Alhamdulillah skrg dia dah boleh lah tulis huruf2&nombor2..sblm ni dia kenal nombor2 je..huruf2 hanya segelintir je yg dia kenal....skrg oklah 1bln dia skolah ni dah byk dia kenal huruf&boleh tulis sendiri...




korang nampak tak aper yg aku nampak...sbnrnya kerajinan dia ni dtg masa dia tgh separa....kah3....tu aku kasik klu sket...nk tnjk penoh bahyo...haha


ibu pon mengisi masa yg mmg lapang sgt ni dgn koje ibulah...hihi

ni kisah td masa asif balik sekolah....sesajer ibu&abah nak uji dia...suh dia baca tulisan pada car seat adik ni



ibu: abg.. baca tu huruf apa?
asif: kei....One..
ibu: tu bukan one ..itu aii..
asif: ai.....bii..(selalu tertukar kalo capital letters B dgn D)
ibu: itu dii bang...
asif : dii...aii..sii...ooo
ibu: pandai anak ibu....ok cuba sebut bunyi aper tu..?
asif:...(sambil tgn tunjuk perkataan tu) ...KEEEE....RUUU...SIIII....

kah3...berdekah2 ibu&abah gelak.....confident jek dia sebut...

5 comments:

znurul said...

asif separa bogel...wakakaka..
hehe..asif pun mcm afiq..baca kat motor Atok dia H.O.N.D.A, konpiden sebut MOTOR

el said...

pndai dah asif...
dan tunjuk kat adik dia
xpyh disuruh nk wat keje skul :)

ILA HAFIZ said...

bijak..bijak.. :)

A.I said...

wakakakakaka...

adoi, lawak la anak kau wei. tp yg penting cerdik! anak aku pon selalu kompius D-B ;P

erynonelove said...

haha..kelakar tul la asif ni :)